Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Pred vratima izgubljenog raja

Komentari (16) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 ponedeljak, 27 oktobar 2008 21:03
Publius
"Profiti su, dakle, privatni, a gubici se, je li, „socijalizuju“ iz državnog budžeta i džepova običnih građana i malih poreskih obveznika, koji tako postaju dvostruke žrtve. Jer bi u protivnom, navodno, „šteta bila još veća“. "

Ovo je potpuno tacna opservacija ali je pitanje sta iz nje sledi: da li da i profiti treba se socijalizuju (putem nacionalizacije preduzeca na primer) ili one koji su se "igrali pa preigrali" treba prosto pustiti niz vodu. A ako je odgovor ovo drugo, onda je zakljucak da su vlade EU i SAD u krivu i da se na njih ne treba ugledati, pogotovo ne po automatizmu.
Preporuke:
0
0
2 ponedeljak, 27 oktobar 2008 22:09
vuk, onaj pravi
Obzirom na pobrojane razloge koji mi deluju, da javno priznam, više nego valjani, ja sa svoje strane opraštam autoru što do sada nije pisao o ekonomskim temama. Ali, kako je ispod njegovog pera ponovo izašao jedan briljantan tekst, ubuduće mu neću opraštati. Jer, ako ćemo pravo, imamo i mi obični građani pravo da razmišljamo o globalnoj finasijskoj krizi, koja preti da pređe u opštu i najveću ekonomsku krizu svih vremena. I da je prodiskutujemo. Mislim, krizu. Jer, o nama se radi! Mi smo ti koji su ugroženi! I to sledećih ko zna koliko godina. Zato, moramo progovoriti i reći ono čega se ti mangupi najviše boje. Nećemo da ćutimo o krizi! Hoćemo krivce! I jasan plan kako da se kriza prevaziđe. Naravno, ne od onih koji su nas u tu krizu i uveli, ovako jadne i nezaštićene. Recimo, da počnemo od vrha ledenog brega. Mislim, od naprasnog i nakaradnog uništavanja srpskog finansijskog sistema.
Preporuke:
0
0
3 utorak, 28 oktobar 2008 10:58
Aleksandra
Da li Politika cenzurise vase tekstove, ili
Vi sami objavljujete u njoj meksu verziju Vasih analiza?
Veliki pozdrav, uvek sa nestrpljenjem cekam vase tekstove
Preporuke:
0
0
4 utorak, 28 oktobar 2008 11:38
irena vicenza
pa politika vise nije kao sto je bila dok je bila ljilja a djordju svaka cast ja i moja majka obozavamo da vas slusamo i mnogo cenimo vase komentare .pozdrav
Preporuke:
0
0
5 sreda, 29 oktobar 2008 00:12
Neofit
Recimo, intelektualni i medijski krem tzv. Druge Srbije u ovom trenutku čine jedan bivši policajac, jedan rok kritičar, jedan pornograf, dva alkoholičara, jedna dramaturškinja i par nesvršenih studenata – pa im to uopšte ne smeta da redovno i vrlo autoritativno sude o svemu i svačemu, sa posebnim akcentom na zamršena pravno-politička, ekonomska i bezbednosna pitanja.

HAHAHAHAHAHAHA, Đorđe, svaka čast!
Preporuke:
0
0
6 sreda, 29 oktobar 2008 09:37
Milan Puric
Uvazavanje i postovanje za autora koji je zaista zadnjih godina najvise puta prosao kroz"toplog zeca" domace mediske scene.No cena koju placaju oni koji dalje vide sigurno je manja od zadovoljstva da su u pravu.
Mislim da je pravo pitanje zasto domaca mediska scena(novinari) ne zele da prikazu uvek i "drugu stranu" price(cinjenica).Ko ih sprecava?Autocenzura?Novac(radno mesto)?Sujeta?Urednici?Politicari?
Da se nesto iza brda valja,upuceniji su znali pre godinu dana.Pre nekolko meseci vec svi koji i ovlas prate ekonomska desavanja u svetu znali su za "finansiski cunami" koji stize.Vlast u Srbiji(Boris Tadic sa savetnicima) isto to znala je pred izbore u maju.Stvorivsi virtualnu pricu o boljem zivotu("evro integracije nemaju alternativu")ne pobedise,ali napravise Vladu.Cena toga je da sada mnogo nespremniji docekujemo pozadinske talase cunamija(daleko manje,al za nas i dalje mocne).Tacno, mrvica na stolu vise nema,mi delom placamo iako nismo zlatnu kasiku ni prineli ustima.No smatram da se ne treba skloniti u stranu i zaspati.Ekonomija mala poput nase uz sposobne ljude koje imamo u svetu i kod nas moze naci dobar odgovor na izazove narednih
godina.Podrazumeva se da ovi koji su do sada to radili nikako,jer svoju visegodisnju sansu koju su imali nisu iskoristili
Preporuke:
0
0
7 četvrtak, 30 oktobar 2008 00:49
ĐV
Odgovor Aleksandri: Ne, Politika ne cenzuriše moje tekstove, osim što je povremeno bilo pomalo sumnjivog "skraćivanja zbog nedostatka prostora" kojim nisam baš uvek bio zadovoljan. Doduše, moje kolumne često jesu bile nešto duže od Politikinog standarda koji od kako se prešlo na novi prelom iznosi do 4500 karaktera. Stoga su ponekad bivale ili tu i tamo malo kraćene, ili "zbijane" na neprivlačna dva debela stupca, ili ostajale bez podnaslova. Iz tog razloga, u poslednje vreme često pribegavam manjem zlu, tj. kada mi jave da je tekst preveliki sam žrtvujem neki deo koji, mada efektan, nije toliko bitan za temu i "radnju". A ponekad, opet, kada se uklopim u obim a osećam da se nisam dorekao ili dovoljno jasno izrazio, dopišem za NSPM verziju koju reč, rečenicu ili pasus. Sve u svemu, jeste malo komplikovano, ali to je objašnjenje i u tome, barem za sada, nema ni cenzure ni autocenzure. Inače, Vama, kao i svim ostalim čitaocima i komentatorima, najiskrenije zahvaljujem na podršci i - nadam se - makar delom opravdanim komplimentima i pohvalama, kako meni, tako i ovom pomalo sizifovskom NSPM poduhvatu. Znam da zvuči kao fraza, ali mi/nam ta podrška zaista služi kao veliki podstrek i ohrabrenje.
Preporuke:
0
0
8 četvrtak, 30 oktobar 2008 14:30
mr. Miloš D. Jovanović
Poštovani gospodine Vukoadinoviću. Ja se javljam da Vam ne samo poželim još ovakvih tekstova, već i da vam zamerim. Ovaj put ste se odrekli dosta bitnog dela teksta (po meni) u Politici.

Jeste da Vama takva ocena ne priliči, ali jeste i činjenica da je krem "druge Srbije" takvog formata kakvog ste ga opisali, a čitaoci Politike za takvu merodavnu kvalifikaciju zakinuti.
Preporuke:
0
0
9 utorak, 04 novembar 2008 12:56
SMK
Petnaest godina cekam da se pojavi politicka opcija za koju bih sa svescu i savescu mogla mirno da glasam, a poslednjih nekoliko godina se pitam zasto Vi ne preuzmete na sebe odgovornost kojoj ste ocigledno dorasli. Pozdrav
Preporuke:
0
0
10 utorak, 04 novembar 2008 14:59
Milan Purić
Retku priliku da se ne slažem sa stavovima ĐV ,iznetim u članku „Pred vratima izgubljenog raja“, iskoristio bih da iznesem stav da je odgovorno činjenje u prelomnim vremenima jedina prava opcija.
Stav ĐV :“ Zato je možda bolje malo zastati, skloniti se sa strane i sačekati sledeći ples. I novo deljenje karata“ za mene neprihvatljiv jer inicira pomisao da Srbija nema prave ljude za prelomne(istoriske) godine.Možda skorašnja iskustva donekle opravdavaju predlog ĐV. Ja mislim drugačije.
Preporuke:
0
0
11 utorak, 04 novembar 2008 23:44
vuk, onaj pravi
za Milan Purić: Đ.V. je, nažalost, u pravu! Srbija već decenijama nema političku elitu dostojnu svoje istorije i značaja. Evo, upravo je, posle gotovo dve decenije, "dobar" trenutak za nas! Da podsetim, pojavila se "konjica sa istoka", koju smo toliko dugo čekali, zar ne? Zapad je u strahovitoj krizi, ne samo finansijskoj! Srbija je u nešto boljoj situaciji nego što je bila, jer je danas jako teško optužiti našu državu za one iste "grehe" iz Slobinog vremena. I šta se dešava? Aktuelna vlast je baš sada rešila da preda "ostatke ostataka" našeg državnog suvereniteta i dostojanstva! Zašto? jer ni izbliza nisu dorasli istorijskom trenutku u kome se nalazimo! A zašto to opozicija ne iskoristi? iz istog razloga. Što kaže naš narod, "sedi di si, ni za disi nisi"!
Preporuke:
0
0
12 sreda, 05 novembar 2008 20:06
Milan Puric
Za Vuka,onog pravog

Redovi koji su jutros(juce)vidjeni pred biralistima u SAD,a podsetili su me na one od 24. septembra 2000. u Srbiji ,najbolji su dokaz da gradjani(biraci)znaju da osete kad je (sa)zrelo za promene.Uz ekonomsku krizu koja vec tece,i sveprisutno saznanje o svim lazima i obmanama kojima smo bili izlozeni,novi izbori su izgledna realnost.Slazem se da nasa politicka elita poslednjih dvadesetak godina nije nasla pravi put za Srbiju.Ne slazem se da da nemamo potencijale(pre svega ljudske).Citajuci tekstove i komentare na ovom sajtu uverio sam se da u Srbiji postoje i odgovorni i sposobni.Pa zasto oni nisu na pravim mestima?POLITICKA VOLJA.A ona se menja samo na izborima.Kad se u Srbiji opet stvore redovi pred biralistima bice promena.A predizborne radnje su vec pocele.
Preporuke:
0
0
13 četvrtak, 06 novembar 2008 11:20
vuk, onaj pravi
@Milan Purić: U tome da potencijala ima, pogotovo ljudskih, svi se bez razlike slažemo. Ali, kako artikulisati te potencijale? Pogledajte trenutnu situaciju! Vlada već sada zna da će sledeće godine morati da ide na prevremene izbore ili rekonstrukciju. Međutim, umesto da pokušava da već sada nešto učini i predupredi nadolazeću krizu, sva njena energija odlazi na omogućavanje Euleksu da se ustoliči. Jer, to je njen zadatak! Zato je izabrana, zato su socijalisti bili poželjni, da ne nabrajam. A posle Euleksa potop! Za to vreme, naša opozicija se češlja! Mučno je posmatrati kako, ustvari, SVI rade na istom zadatku - omogućiti Euleksu da zaživi! To je važnije od finansijske krize koja je već odavno stigla i nevešto se prikriva, od ekonomske propasti koja neminovno sledi, od masovne nezaposlenosti, opet da ne nabrajam...I svi mi to znamo, gledamo mirno kako na naše oči Euleks ulazi na mala vrata, kako nas predsednik laže i radi protiv ustava i, što je najgore, kako je opozicija tobože "nemoćna" da to spreči. Onolika narodna energija je potrošena uzalud, a sada nema ni tolicko energije da se na Skupštini makar progovori o Euleksu. Što je najgore, sve nam se ovo događa u momentu kada bi Srbija mogla da se odupre jer konačno raspolaže međunarodnom podrškom! Da bi na nekim budućim izborima Srbija promenila kurs, nisu dovoljni ljudski potencijali, već je te potencijale potrebno artikulisati, voditi, propagirati i ne dozvoliti promenu strane u poslednjem trenutku, izneveravanjem izbornog rezultata i glasača, kao što nam se na poslednjim izborima i dogodilo. A za to su potrebni lideri! Nažalost, njih nema ni na vidiku...
Preporuke:
0
0
14 četvrtak, 06 novembar 2008 13:19
Zajcev
Svaka čast gospodinu Vukadinoviću za ovaj i sve druge tekstove koje piše. Takodje bih želeo i da pohvalim tribinu koju je održao u Somboru, povodom predloga nacrta statuta Vojvodine, sa željenjem što na istim nije prisustvovao i gospodin Antonić, istina, iz opravdanih razloga. Svako dobro.
Preporuke:
0
0
15 petak, 07 novembar 2008 13:16
Milan Puric
Za Vuka,onog pravog

Lider.Samosvesna harizmaticna,energicna osoba istrajna u namerama,strpljiva,organizovana,sa primeljivim znanjima,prava suprotnost svakom virtualnom kliseu.Radi vise od drugih. Nalazi najbolja resenja u najtezim okolnostima .Radjaju ga olovna vremena u narodu.
“Lieder” je lepuskasti nasminkani prodavac sposoban da vas ubedi da su parole i reci(naucene,preporucene) koje izgovara :patriotizam,Pravda,antikorupcija,”vracanje vlasti narodu”,”ubrzani privredni razvoj”,”socijalna pravda”,”jednaka sansa za sve”,”znam vase probleme”,”sluzenje narodu”,”nema alternative”,dovoljne za vasu(vase dece)socijalno ekonomsku perspektivu.Radja se u mediskim timovima za pravljenje virtualne stvarnosti zarad pobede na izborima u korist grupe koja ih stvara.
U svemu se slazem sa Vasim ocenama trenutne situacije kod nas.Pitam se samo kako pomoci (osvetliti mediski proctor)Srbiji?A oni(on) ce isplivati sigurno.
Preporuke:
0
0
16 petak, 07 novembar 2008 16:47
vuk, onaj pravi
@Milan Purić: Već iz definicija koje dajete se vidi da onog pravog lidera nema ni na vidiku, a da „Barbika“ imamo i previše. Medijski prostor se, nažalost, osvaja novcem. I oni retki koji ga među nama imaju, nisu spremni da ga povere ljudima u koje nemaju poverenja. Međutim, ipak postoji način! Kako vi to lepo kažete, u olovnim vremenima isplivaju sami. Mislim, lideri. A u takvim vremenima, koja uzgred budi rečeno, neumitno dolaze, mogu se „iskoristiti“ i postojeći mediji, iako su u „njihovim“ rukama. Naime, kada dođe „stani pani“ iliti „mamika, hvata me panika“, još kako izlazi na videlo narodna istina i stvar „druge strane“, a ne retko i u samim redakcijama dolazi do spontanih promena uređivačke politike, bilo iz iskrenih, patriotskih namera, bilo iz straha ili nekog drugog razloga. U ove zadnje dve decenije je bilo takvih primera, a moguće je i da narod jednostavno silom zaposedne svoje „TV i ostale Bastilje“, ne bi nam bilo prvi put. Po meni je jasna neminovnost promena u najskorije vreme. Izbori su iminentni, uostalom i u samoj vladajućoj koaliciji se o tome otvoreno razgovara. Na kraju krajeva, ova vlada je i izabrana za jednokratnu upotrebu, da omogući Euleksu preuzimanje Kosova iz ruku UN i time i praktično ostvari nezavisnost pokrajine. Čim se to ostvari, prestaje interes „zapadnih prijatelja“ za ovu nakaradnu koaliciju, te će se ona i sama srušiti kao kula od karata, a za to i nije potrebna pomoć opozicije. Uostalom, ruku na srce, i delovi opozicije su na istom zadatku. Mislim, u vezi Euleksa. Pozdrav, nadajmo se najboljem! Ja se uzdam u narodnu pamet.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner